CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, September 15, 2012

Bahagia..

As salam buat si cantek & chomel kat luar sana..

Sejak jadi penganggur hampir 2 bulan dalam umah nie
aktiviti harian didepan laptop
Dalam sibuk2 cari peluang kerja nie br la ade mase nk update blog..
Waktu kat kampus mane nk bukak blog pun..
Bz ngan buku2,exam,quiz,lecturer,gosip hehehehe..

Sambil2 cari peluang kerja nie aku nk kongsi satu artikel 
yang pada aku sangat interesting
Masa kat kampus aku suke sngt bukak pages I Luv Islam.com
Aku suke sangat ramai penulis muda berkongsi tips,nasihat berguna untuk kite semua
Actually aku nie xde la pndai nk menulis pun..
sekadar suke2 nk citer hal-hal kehidupan di kampus, family,kawan

Ptng tadi aku bc satu artikel from cik Madeehah Nazneen bt Md Najib..
sori mention nama u..xkisah kan hehehehe..
Interesting sebab cik penulis nie sebut pasal hal2 kehidupan kite seharian

Apa itu bahagia? 
Aku sendiri pun susah nk explain & describe smpai sekarang..
Kita selalu nmpak orng selalu happy..
xpenah ade langsung riak stress ke down ke kan.
Aku pun pernah ditanye soklan mcm cik penulis nie 
kenapa ko selalu nampak happy je..
selalu je ketawa even menda tue xkelakar mane pun..
aku jwb mcm nie.."Ketawa buat aku rase happy sangat"
hilang masalah kat kampus, kat umah and so on..
Even ade prob pun aku xsuke nk simpan lame2..
If aku blh lagi settle aku settlekan sendiri
Xperlu nk kecoh2 dengan orng dan selalu pikir positive
Kite klu selalu think positive insyallah menda tue akn positive jgk..
dulu aku suke gak think negative
tapi usia dh meningkat kot hehehehe.. 
kite xpyh nk amik st prob tue terlalu berat.
Sume manusia lakukan kesilapan..
cuba cter klu ade orng kat dunia nie xde masalh..sume ade
cuma cara & pemikiran masing2 nk settle masalah tue kan..

kat sini korang akan dapat tips pada aku sangat bermanfaat..
Supaya kite sentiasa ingat sape kite kat bumi ALLAH S.W.T
Always down to earth, humble and think positive...


"Attach your heart to God and you will never be let down." (Imam Zaid Shakir)

Thanks pada penulis artikel nie di atas perkongsian yang sangat bermanfaat..
Ingatan pada aku supaya tidak alpa dan mudah-mudahan2 kite sentiasa dalam keredhaanNYA..amin

Kredit to: www.iluvislam.com dan Cik Madeehah untuk tips bahagia..
saya sangat bahagia dan tenang selepas bc artikel cik penulis nie..
moga kite semua sentiasa dimurahkan rezeki dan mendapat keredhaanNYA insyallah..

Wassalam..



Senyum jugak kunci kebahagian..
oleh itu sentiasa senyum
"Senyum Satu Sedekah"
tak rugi pun hehehehe..



0 comments:

Post a Comment